מערכת אכיפת החוק נגד אזרחיה

[בתמונה: עמוס סילבר בבית המשפט. תצילום מסך מכתבת כאן 11]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

אחד המאפיינים של מערכת שמצויה בתהליכי סטגנציה והתפוררות הוא אבדן הקשר עם המציאות. התוצאה היא מה שמכונה: טפשות על פי הנוהל. ראינו את זה שוב היום בבית המשפט, עת הובא מייסד הטלגראס, עמוס סילבר, להארכת מעצרו.

שיקול הדעת הוא הנכס החשוב ביותר של כל מקבל החלטות. אבל אנשיו של ארגון בתהליכי התפוררות פועלים כרובוטים.  הם אוכפים מה שכתוב ומה שכתוב קדוש. בכך, הם גורמים לעתים נזק נורא. הנזק הזה בלט מאוד בהפגנות האזרחים בבית המשפט.

רפורמת הקנביס היא ביזיון מתמשך. במילים פשוטות: היא אפשרה לחברות התרופות ולחברות הקנביס הגדולות לקחת את התרופות של הלומי הקרב וחולי הסרטן ולייצא אותם. יומו של חולה כזה מתחיל בבוקר בטלפונים ל- 40 בתי מרקחת שמספרים לו שאין חומר, כי הוא בדרך לחו"ל, לעשות עליו כסף גדול...

[להרחבה בנושא: 'טיפשות על פי הנוהל', לחצו כאן]

במצב שבו המדינה גנבה את התרופות מהחולים, נותר להם רק הטלגראס כמקור אספקה אמין!

אז מה עושה יד שמאל של אותה יד ימין שגנבה את התרופות מהחולים ואפשרה את ייצואם לחו"ל? משמידה את הארגון היחידי שהיה שם בשביל החולים, כשהמערכת ברחה... ומה בער להם בעצם? למה לא אפשרו לטלגראס לפעול, עד שהרפורמה תתקן את עצמה ומלאי התרופות יתייצב?

אינני מכיר את עמוס סילבר אבל טיפשות ארגונית אני מכיר היטב. זה המקצוע שלי. אוי למערכת אכיפה שאלו מקבלי ההחלטות שלה; ואוי לנו שאלה שוטרינו ופרקליטינו.

מקורות והעשרה

One thought on “מערכת אכיפת החוק נגד אזרחיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *